Cara beli barang dari shopee lazada Thailand di malaysia

By gimworld - August 24, 2022

Shopee Thailand dan Lazada Thailand adalah salah satu platform membeli-belah dalam talian yang paling popular di Thailand. Ia menyediakan pelanggan dengan pengalaman membeli-belah dalam talian yang selamat dan pantas melalui pembayaran yang kukuh dan sokongan logistik.
 
Walau bagaimanapun, tidak kira sama ada anda membuat pembelian dari Shopee Thailand atau Lazada Thailand, produk hanya boleh dihantar ke alamat tempatan negara yang sama. Jadi adakah mungkin bagi rakyat Malaysia untuk membuat pembelian dari Shopee Thailand atau Lazada Thailand. Jawapannya YA!
 


1. Daftar & dapat alamat Thailand

Pertama sekali, anda perlu mendaftar di www.gimworld.com dan layari "alamat gudang", salin nama penandaan anda, alamat gudang Thailand dan nombor telefon.


2. Daftar di Shopee / Lazada Thailand


Shopee Thailand

Terdapat 2 cara untuk mendaftar untuk warga asing iaitu sama ada melalui Facebook atau Google. Kami lebih disyorkan untuk mendaftar melalui Google yang lebih mudah dan stabil.

Lazada Thailand
 
Terdapat 3 cara untuk mendaftar warga asing iaitu melalui E-mel, Facebook atau Google. Kami lebih disyorkan untuk mendaftar melalui E-mel.



3. Menetapkan Alamat Penghantaran

Shopee Thailand

Selepas log masuk, kawal kursor tetikus anda bergerak ke sudut kanan atas skrin dan pilih "Akaun Saya" > "Alamat" > "Tambah Alamat Baharu" > Salin alamat gudang Thailand dari tapak web GIMworld yang telah anda lakukan pada langkah 1 dan tampalkannya ke dalam sini


Lazada Thailand

Selepas log masuk, kawal kursor tetikus anda bergerak ke sudut kanan atas skrin dan pilih "Urus Akaun Saya" > "Buku alamat" > "Tambah Alamat Baharu" > Salin alamat gudang Thailand dari tapak web GIMworld yang telah anda lakukan pada langkah 1 dan tampal ke sini



4. Mulakan membeli-belah

Mari mula mencari item kegemaran anda dan tambahkannya ke dalam troli!

 

5. Buat pembayaran

Selepas anda mengumpulkan semua item kegemaran anda, pilih "Daftar Keluar" dan teruskan pembayaran.

Shopee Thailand [Kad sim diperlukan] Klik sini untuk beli sim card

Sebelum anda boleh membuat pembayaran untuk membeli sesuatu melalui Shopee Thailand, anda dikehendaki membeli kad sim Thailand terlebih dahulu kerana pengesahan diperlukan di Shopee Thailand.

Untuk membeli kad sim Thailand, anda boleh cuba membeli dengan penjual Shopee di Malaysia, minta dia mengaktifkan kad sim Thailand dan menambah baki ke dalamnya sebelum menghantarnya kepada anda supaya anda hanya boleh menerima kod pengesahan di Malaysia.

Selepas selesai membuat pengesahan, maka anda hanya boleh membuat pembayaran menggunakan kad kredit seperti biasa.

Sila ambil perhatian Cash On Delivery (COD) sama sekali tidak diterima oleh GIMworld.
 


Lazada Thailand [Tidak perlu kad sim]
 
Untuk Lazada Thailand, pengalaman membeli-belah adalah lebih mudah daripada Shopee Thailand kerana ia tidak perlu disahkan oleh nombor telefon Thailand. Anda boleh terus membuat pembayaran dengan menggunakan kad kredit (VISA/MASTER)
 
Sila ambil perhatian Cash On Delivery (COD) sama sekali tidak diterima oleh GIMworld.
 
 
 

6. Tunggu bungkusan sampai ke gudang Thailand

Selepas penjual anda menghantar bungkusan dan anda boleh mendapatkan nombor penjejakan tempatan dari Shopee / Lazada Thailand, anda perlu menyalin nombor penjejakan tempatan dan mengisinya ke dalam laman web GIMworld, di bawah "Susun penghantaran"


Apa yang anda perlu isi ialah:
✔ Nama produk
✔ Harga Produk
✔ Pilih Mata Wang
✔Kuantiti Produk
✔ Nombor penjejakan
✔Pilih gudang Thailand
 

Selepas itu, anda hanya perlu menunggu bungkusan anda tiba di gudang GIMworld di Thailand. Semasa menunggu, anda boleh sentiasa memantau status bungkusan melalui platform Shopee / Lazada Thailand untuk memastikan bungkusan telah dihantar ke alamat yang betul dan dihantar dalam waktu operasi gudang.



Mari mulakan untuk mendapatkan bungkusan pertama anda hari ini dari Thailand!

  • Share:

You Might Also Like

0 comments