4 cara yang lebih jimat semasa beli barang di Taobao Tmall

By Cyndy - July 24, 2020


Platform membeli-belah dalam talian China seperti Tmall, Taobao, 1688, dan Pinduoduo nampaknya menjadi platform yang paling kegemaran di Malaysia.

Trend sekarang sudah macam ini. Semakin banyak orang tidak mahu untuk menghabiskan terlalu masa di pusat membeli-belah untuk mencari barang yang ingin beli, orang yang muda sekarang lebih suka beli dari online kerana cuma mengisikan kata kunci sudah boleh dapat barang yang ingin beli. Cara ini sangat senang dan jimatkan masa.

Bagaimana menjimatkan wang semasa membeli-belah di Taobao / Tmall? Berikutlah dengan 4 cara untuk menjimatkan wang semasa beli di Tmall / Taobao. Sila terus membaca!


1. Cari barang yang serupa untuk membandingkan harga


Setiap kali anda memasukkan kata kunci di Taobao, semua item yang berkaitan akan dipaparkan. Anda juga boleh klik button "Find Similar" pada gambar produk dan biasanya anda akan menemui item yang sama, tetapi semuanya dari harga dan penjual yang berbeza.

Anda tidak tentu nak bandingkan produk itu dengan harga sahaja, anda juga boleh rujuk reviews pelanggan untuk menentukan sama ada penjual itu boleh dipercayai dan kualiti barang untuk mendapatkan item yang paling baik dan jimat!


2. Gunakan seller voucher


Setelah anda menambahkan barang ke dalam shopping cart, jangan cepat-cepatnya untuk membuat pembayaran, mari kita periksa sama ada sebarang seller's voucher yang anda boleh apply

Anda dapat menikmati diskaun dengan hanya dengan satu klik sahaja. Bolehlah anda membeli pelbagai jenis produk dari penjual yang sama sehingga anda berpeluang mendapatkan lebih banyak diskaun untuk menjimatkan lebih banyak wang!

3. Dapatkan online cash rebate


Sebenarnya, terdapat banyak platform cashback online yang membolehkan anda mendapatkan rebat tunai semasa online shopping. Wang tunai yang disebutkan di sini bukan untuk kupon tunai untuk tujuan diskaun tetapi boleh dipindahkan terus ke akaun bank anda dan membelanjakannya. Anda juga boleh dapatkan sejumlah wang saku setiap bulan untuk sebarang tingkah laku perbelanjaan yang berlaku dalam talian.


 4. Carilah shipping agent

Walaupun Taobao, Tmall menyediakan shipping service tetapi sedangkan perkhidmatan yang diberikan selalunya lebih mahal daripada shipping service company di pasaran, terutamanya ketika anda membeli banyak barang yang ukurannya berat dan besar, anda mestilah carikan shipping agent untuk mengelakkan yuran penghantaran yang terlalu mahal.

Pada dasarnya, penghantaran dari China ke Malaysia sama ada melalui sea shipping ataupun sea shipping. Kaedah penghantaran apa yang lebih jimat? Jawapannya mestilah melalui sea shipping!


GIMworld shipping service promosi masa terhad telah bermula!

Bayaran penghantaran untuk bungkusan kecil adalah serendah RM4.50 / kg dan kos penghantaran untuk bungkusan besar adalah serendah RM390 / M3. Sekiranya anda ingin mengimport perabot baru, buka kedai baru untuk perniagaan dan lain-lain, anda mesti memerlukan perlindungan terutamanya membeli barang-barang yang mahal ini.

Pengalaman GIMworld shipping company yang lebih dari 20 tahun bukan sahaja dapat membantu anda menjimatkan banyak kos pengangkutan tetapi juga memberi anda perkhidmatan lain yang dapat membantu anda menghantar pulang ke Malaysia dari China dengan selamatnya.

Servis itu termasuk:
✅Caj simpanan 30 hari percuma
✅Termasuk cukai kastam
✅ penghantaran dari pintu ke pintu
✅Bungkus gabungan percuma dari pelbagai penjual
✅Berikan maklumat ukuran dan berat bungkusan anda, membolehkan anda menjimatkan lebih banyak wang ketika menggabungkan bungkusan
✅Sistem operasi yang mudah untuk anda susun dan atasi
✅Kadar pertukaran percuma, yuran penghantaran dikira dalam ringgit
✅Perkhidmatan tambahan seperti bingkai kayu, papan meja dan sebagainya
❎Tiada bayaran perkhidmatan, tanpa kos pengendalian

  • Share:

You Might Also Like

0 comments